Schrijven van pakkende teksten

Teksten die overtuigen!

In deze schrijftraining, leert u teksten te schrijven die uw doelgroep overtuigt en dus aanzet tot de actie die u van hen verwacht. Kortom, hoe schrijft u een zakelijke tekst die uw klanten aanspreekt en die uw business bevordert.

Zakelijke, commerciële teksten staan vaak bol van de woorden en zinnen over het bedrijf (de zender). Over de identiteit en de prestaties van het bedrijf (omzet, aantal medewerkers), over de producten en diensten van de onderneming en .. over de USP’s (flexibel, professioneel, betrouwbaar, klantvriendelijk, maatwerk, etc.). De meeste teksten richten zich dus op de zender en niet op de ontvanger, terwijl ze daar juist wel voor bedoeld zijn!

In deze training leert u denken – en vooral ook schrijven – vanuit het koopmotief van uw klant. Daarvoor verplaatst u zich in uw klant en stelt u zich de vraag: What’s in it for me? Op deze manier achterhaalt u motivaties en redenen waarom klanten met u zaken doen. Met deze informatie gaat u vervolgens aan de slag en schrijft u uw – unieke, ontvangersgerichte – teksten. Met meer plezier en meer succes!

Programma:

  • Verschillen schrijven / praten en lezen / luisteren
  • Kenmerken zakelijk schrijven
  • Bedrijven <> klant
  • Product/dienst <> voordeel
  • Informeren <> Overtuigen/actie
  • Wie is mijn lezer? Omschrijf je doelgroep
  • Wat is je nieuwswaarde en bepaal je insteek
  • Hoe begin je en hoe eindig je? AIDA
  • Origineel, associatief schrijven
  • De 7 fixatiepunten
  • Verschillen tussen persberichten, webteksten, mailings en persberichten
  • Tips om te blijven schrijven, ook als de inspiratie even ontbreekt…

Resultaat:

  • U begrijpt beter waar het uw klanten om te doen is
  • U schrijft betere – doelgerichte – teksten
  • U schrijft onderscheidende teksten die beter opvallen
  • Uw teksten worden langer gelezen en beter begrepen
  • U bent minder lang bezig met het schrijven van betere teksten
  • Uw identiteit en imago profiteren van deze kwaliteitsimpuls

Tijdsbeslag:

De training Teksten die overtuigen duurt 1 dag van 2 dagdelen.