Heeft u enig idee hoeveel offertes u jaarlijks verstuurt? En hoe lang u gemiddeld bezig bent met het schrijven van zon offerte ? Weet u toevallig dan ook hoeveel offertes u scoort? .
In Nederland ligt dat percentage op nog geen 25%. Offertes worden vaak afgewezen omdat ze slecht geschreven zijn: onduidelijk, lang en te weinig gericht op het voordeel voor de klant. Wat een verspilling van tijd, energie en geld! Vooral omdat het schrijven van een waardevolle, klantgerichte offerte niet zo moeilijk is. En heel veel oplevert!
De training “Offertes die scoren” zoomt in op zowel de leesbaarheid van de tekst als op de inhoud. Daarbij is de kern het herkennen van het koopmotief van de klant en het vertalen van producteigenschappen in het voordeel voor de klant. Een offerte vormt daarbij het verlengstuk van het commerciële verkoopgesprek. Hoe schrijf je een korte, krachtige, maar uiterst persoonlijke offerte, daar gaat het om. Deze training levert u veel tijdbesparing op en veel meer opdrachten!
Programma:
- Soorten offertes
- Voorwaarden voor een succesvolle offerte
- Offerte als (acquisitie)gesprek
- De klant als vertrekpunt
- Op zoek naar het klantvoordeel + koopmotief
- De eerste indruk van de offerte
- Maak uw keuze: formeel of informeel
- Zorg voor structuur en een heldere opbouw
- Maak de tekst persoonlijk, uniek en onderscheidend
- Check op correct Nederlands!
Resultaat:
- U herkent de “onleesbaarheid”van offertes.
- U weet uw producteigenschappen te vertalen naar klantvoordeel
- U leert kort, bondig en to-the-point schrijven
- U besteedt minder tijd aan het schrijven van offertes
- U beleeft meer plezier aan het schrijven van offertes
- U weet hoe u in een persoonlijke tekst uw klanten kunt overtuigen
Tijdsbeslag:
De training Offertes die scoren! duurt 1 dag van 2 dagdelen.